Gå videre til innholdet
Lukk (esc)

Abonnere på vårt nyhetsbrev?

Hvilken type produktfoto passer best for din merkevare?

Eldre innlegg
Nyere innlegg
Modellfotografering utført av Orkestra i Oslo

I en verden der digital markedsføring er avgjørende for suksess, er produktfoto essensielle for å tiltrekke kunder. Hos Orkestra tilbyr vi flere fototeknikker, og vi ser en klar trendendringFlatlay-foto har blitt mer populært innen tekstilbransjen, og gir en premium-følelse av produktene.

Her ser vi på tre populære teknikker: Flatlay, ghost-mannequin, og modellfoto, og deres fordeler og ulemper.

📷 Flatlay: Den nye premium-trenden

Flatlay, hvor produktene fotograferes ovenfra, har blitt mer populært innen tekstil. Denne teknikken fremhever detaljer som stoffteksturer og gir en eksklusiv følelse. Det finnes to populære måter å gjøre flatlay på: hengende-flat eller liggende-flat.

Fordeler:
✔ Raskere og mer kostnadseffektivt.
✔ Gir en luksuriøs og estetisk tiltalende presentasjon, hvor detaljebilder kommer bedre frem.
✔ Perfekt for visuelle kampanjer på sosiale medier.

Ulemper:
❌ Kan mangle dybde og passformvisning.

Flatlay produktfoto av premium jakke med detaljer i fokus – høyoppløselige packshots levert av Orkestra i Oslo, spesialister på produktfotografering for nettbutikker og merkevarer.

👕 Ghost-mannequin: Stilrent og profesjonelt

Ghost-mannequin gir en ren og profesjonell presentasjon av klær, uten å bruke en fysisk modell. Denne teknikken gir et realistisk bilde av produktet og fremhever passformen på en enkel måte.

Fordeler:
✔ Profesjonelt uttrykk, perfekt for nettbutikker.
✔ Vist på en "usynlig modell", fremhever passform.

Ulemper:
❌ Krever tidkrevende etterbehandling.
❌ Passform kan være utfordrende, for å få produktet til å sitte riktig på en standarisert dukke.

host mannequin produktfotografering av strikkegenser og blazer – profesjonelle packshots levert av Orkestra for nettbutikk og e-commerce.

👗 Modellfoto: Skap en sterk merkevare

Modellfoto er ideelt for å vise hvordan klærne ser ut i bevegelse og kan styrke merkevaren din ved å fremme en kolleksjon. Passer veldig godt med flatlays.

Fordeler:
✔ Viser produktet tydligere frem for kunden, da det er på et menneske.
✔ Skaper en sterk merkevareidentitet.
✔ Fint å kombinere med flatlay.

Ulemper:
❌ Mer tidkrevende og kostbart da modeller har varierende pris.

Modellfoto av kvinne i rosa Dale of Norway-genser – profesjonell produktfotografering og e-commerce bilde levert av Orkestra for økt synlighet og salg.

Andre innlegg

Derfor er hår og makeup avgjørende for en vellykket e-com shoot, også når du vil ha en “naturlig look”

2. jun 2025

E-commerce handler om mer enn gode produkter – det handler om hvordan de fremstår. Hos Orkestra jobber vi daglig med...

Location scouting: Når det perfekte bildet starter med et rått rom

5. mai 2025

Alle som jobber med visuell historiefortelling vet at location er alt. Men visste du at mange av de mest ikoniske bil...

Q1 2025 – check!

14. apr 2025

Vi er allerede godt i gang med året – og første kvartal har vært alt annet enn stille.

Søk

Back to top

Handlekurv

Handlekurven din er tom

Handle nå